HTML

A Mechanika LegÚÚÚjabb Eredményei

Friss topikok

  • Csavarhúzós: >Szájhagyomány útján hallottam a következő szöveget, melyet a blog mottójának választanék: „Az ... (2010.04.28. 23:38) Bevezető
  • Aradebil: ez véletlenül nem ttk?:D (2010.03.21. 17:17) Az első vendég post!!!

Linkblog

Bevezető

2009.10.26. 13:00 Mechanika

Kedves Olvasó!

 

Ez a blog azért jött létre, hogy összegyűjtsük az enyémhez hasonló sorsú doktoranduszok ZH javítás és óratartás közben szerzett tapasztalatait. Hogy pontosan miről is van szó azt a következő bejegyzés elolvasása után minden kedves kolléga pontosan érteni fogja. A tapasztalatokat a mechanika@index.hu címere várom. A beküldött „tapasztalatok” név nélkül kerülnek fel a blogra. Nem szorítanánk meg a blog témáját csak a Mechanikára. Sajnos a tapasztalatok olvasgatása a BTK-n végzett tanároknak is ad bőséggel munkát. A tapasztalatgyűjtésnek egyetlen egy „axciómája” van: Csak ZH javítás és óratartás közben a hallgatók által felmutatott „teljesítményt” lehet beküldeni, lehetőleg minél pontosabban idézve!

A blog általános célját a következő módon lehetne megfogalmazni: Szeretnék tükröt tartani a köz- és felsőoktatás elé. Bemutatni, hogy az elmúlt időszak „reformjai” hova vezettek. Láttatni azt, hogy mi folyik ma a „felsőoktatásban”. Ma mit jelent az, hogy valakinek van egy érettségi vizsgája? 99% eséllyel: „Jól van kis fiam, ide jártál négy évig. De most már elég volt belőled, idegesítettél már eleget. Menj és melegedj másutt!”

Szájhagyomány útján hallottam a következő szöveget, melyet a blog mottójának választanék: „Az erős természettudományos képzés a diktatórikus berendezkedésű államokra jellemző, ezért azt vissza kell szorítani!”. Aki tud jobb mottót az írja meg! A téma és az állítás alapján szerintem mindenkiben ugyanaz a név merül fel. Keresem azokat az embereket, akik a saját fülükkel hallották ezt és tudnák pontosítani a mottót. Ha van vér az eredeti „szerző” pucájában, akkor akár személyesen tőle is várom a pontosítást. Országunk működésesével és jövőjével kapcsolatban csak egy kérdés merül fel bennem: Ez az ember milyen karriert képes még ezután is befutni és jelenleg milyen pozícióban is van? … Az eredményt illetően a mottót a teljes oktatási rendszerre ki lehet terjeszteni.

Elöljáróban talán csak ennyit. Remélem a későbbiekben sikerül néhány pontban - mondjuk 12 ;) – összefoglalni azt, hogy mi mozdíthatná ki az oktatási rendszerünket ebből a katasztrofális állapotból és forradalmi változásokat hozhatna a rendszerben.

 

Minden építő jellegű hozzászólást és tapasztalatot szívesen fogadva:

 

A blog gazda

 

PS.: A tanszékvezetőm egyetértett a blog létrehozásával, annak reményében, hogy így talán történik is valamiféle előrelépés, ha nem is forradalom…

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mechanika.blog.hu/api/trackback/id/tr631467500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csavarhúzós 2010.04.28. 23:38:34

>Szájhagyomány útján hallottam a következő szöveget, melyet a blog mottójának választanék: „Az erős természettudományos képzés a diktatórikus berendezkedésű államokra jellemző, ezért azt vissza kell szorítani!”. Aki tud jobb mottót az írja meg! A téma és az állítás alapján szerintem mindenkiben ugyanaz a név merül fel.

-Középiskolában tanítok. Még a tanárok között is csak a ballib részhalmaz egy része találja el a helyes választ (Pokorni Zoltán), a többség Magyar Bálintra tippel. (Nem érdemtelenül persze, a rendszerváltás óta szinte folyamatos romlásban oroszlánrésze van neki is)

Pokorni persze ezt így szó szerint nem mondta, de hasonlót igen. Az ő nevéhez fűződik a kerettantervek 2000-es bevezetése, ami 2/3-ra redukálta a természettudományos óraszámokat.
Ennek a cikknek a végén van a táblázat:
epa.oszk.hu/00000/00035/00061/2002-06-ta-Halasz-Kerettanterv.html
Ennek előkészítő szakaszában zajló vita során hangzott el Pokorni szájából valami olyasmi, hogy a demokratikus hagyományú országokban alacsonyabb a science részaránya, és mi is arrafelé mozduljunk el. Sajnos akkor még nem burjánzott annyira a net, így ez csak halovány emlék, most csak ezt az idézetet találtam:
„túlzottan ismeretközpontú iskola gyerekek tömegeinek zsigereibe kódolja be a szorongást, a halmozódó s a természetes módon már feloldhatatlan feszültségeket… Ezért van nagy jelentősége az iskolai tananyag gyermekléptékűre szabásának, az óraszámok bizonyos mértékű korlátozásának, az iskolai terhelés csökkentésének...”
( beszelo.c3.hu/cikkek/a-magyar-liberalis-oktataspolitikarol )
süti beállítások módosítása